søndag den 12. september 2010

Peoria - 12. september 2010

Hej alle sammen!
I dag har været en god dag! Jeg fik lov til at sove så længe jeg kunne i dag, selv om det var søndag. Her i min nye familie går vi i kirke, hver weekend. Vi kan vælge at gå lørdag aften eller søndag i morgen. Vi valgte at gøre det i går aftes, så vi kunne sove længe. Dag jeg vågnede fik jeg morgenmad, og så lavede jeg nogen lektier - lektier jeg kunne finde ud af. Jeg nu har fået internet på min egen computer, hvilket er rigtig dejligt! Det betyder, at jeg kan skype med folk hjemme i lille Danmark., I går skypede jeg med nano og Emilie, og i dag skypede jeg med Tulle. Det var rigtig dejligt! På en eller anden måde føler jeg, at jeg fakrisk er sammen med dem. Det er fordi man kan bruge webcam, som man kan se hinanden(får jeg, som ikke ved, hvad skype er). De sidste par dage, synes jeg er gået meget bedre med tilpasningen. Dog i dag havde jeg en forfærdelig følelese. Jeg tror bare, er der kommer nogen dage, hvor man bare har rigtig meget hjemve. I dag var sådan en dag. Kl. 13.00 havde jeg aftalt med mor og far, at vi skulle ringe sammen. Det var sååååå dejligt, at snakke med. Her får jeg virkelig snakket ud om alle de oplevelser jeg har haft. Både de gode, og knap så gode/meget anderledes.

Efter jeg havde snakket med dem, følte jeg mig meget bedre tilpas. Derefter hjalp Jeanette mig med mange matematik stykker. Jeg har skiftet klasser igen, så nu har jeg fået geometry, hvilket er meget svært. Der er så mange ord, som jeg virkelig ikke forstår. Jeg tror, at det kommer til at tage lang tid... Jeg håber dog, at mine klasser forbliver som de er nu. Jeg er virkelig træt at at skifte hele tiden. 

Efter lektierne var overstået var det tid til chocolate party.. Jeanette, Jade og jeg tog over til Grandma Vicki, som havde inviteret nogen af hende veninde inkl. os, hvor vi smagte forskellige former for chokolade. Der var super lækkert. Vi købte også en masse, som nok bliver spist hurtigt! Vicki kom over til mig med en pink taske. Det var en gave, hvor hun havde købt alle de nødvendige ting, som man nu kan få brug for. F.eks. læbepomade, notesbog, body lotion osv. Det var virkelig sødt af hende. Det er ting som jeg nok skal få brug for. Bagefter tog jeg med Darrin og Connor ud for at "pitche". Det er en maskine, som sender bolde over mod en, hvor man så skal ramme dem med et bat. Det er for at øve sig til baseball kampe. Det er meget sværere end man lige tror. Jeg ramte dog bolden et par gange. Connor sagde også, at han synes det var godt gjort, i forhold til, at det var min første gang..

Lige nu sidder jeg índe på Jades og mit værelse. I morgen begynder en lang skole uge, med masser af lektier :( Forhåbentlig går den hurtig! Jeg vil også sige tusinde gange tillykke med fødselsdagen til mormor! Håber du har en dejlig dag!

Savner jer!

P. S. I går var det 11. september, hvilket er en stor dag i Amerika. Det er en dag, hvor mange mennesker kommer sammen. Vi var i kirke, hvor der kom en mand, som fortalte, at var på 81. etage, og hvordan han overlevede. Det var rigtig spændende. Kirken var også fyldt helt ud. Jeg tror virkelig ikke, at der var et sæde tilbage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar