søndag den 29. august 2010

Kirke

I dag var endnu en dag med fuld fart over feltet. Vi vaagende ved otte tiden, spiste morgenmad og saa var det tid til kirke. Jeg havde lidt forventet, at det ville vaere en kedlig maade, at fordrive en soendag formiddag. Dog var alt saa anderledes, at det faktisk var sjovt. Da vi kom hen til kirken, lignede det bare en kaempe grim bygning. Overhovedet ikke som kirkerne hjemme i Danmark. Indenfor lignede det mere en kaempe biografsal end en kirke. Der var fyldt med mennesker. Det foerste jeg lagde maerke til var en kaempe scene, som saedderne var rettet imaad. Der var forskellige farvede lys, som skindte ned paa dem. Paa hver side af scenen var to kaempe skaerme, hvor de viste reaklamer for forskellige ting man kunne goere i kirken, eller ting man kunne komme og se i kirken. F.eks. kommer der en mand og fortaeller om 11. september. Han sad p[ 81. etage. Han sagde "It was God who saved us". Det var ogsaa et kaempe band og tre som sang. Det var en meget underlig oplevelse.

Bagefter kirke moedte vi forskellige mennesker, som Baumgarten familien kendte. Der var en praest, som sagde han havde koert igennem Danmark for at komme til Sverige. Han synes Danmark var smukt, og folk var soede. Derefter tog jeg med Jeanette og boernene til den lokale gym. Det var meget sjovt.

Efter vi havde spist frokost skulle jeg ringe sammen med mor og far. Det var saa dejligt, at hoere deres stemmer. Jeg savner dem virkelig meget. Jeanette fik ogsaa talt med mor. Bagefter stod det paa lektier. Det var haardt! Det tog mig tre timer i dag, og jeg brugte fire timer i gaar. Det hele tager bare saa lang tid, naar man skal slog ord op hele tiden. Nogen sider som jeg skal laese, er der ord som Jeanette ikke engang ved, hvad betyder.

Nu staar det snart paa aftensmad, og saa begynder min foerste rigtige uge i High School! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar